یادداشتی بر تبلیغات حمایت از کالای ایرانی

هدایت و جا انداختن خرید تولیدات ایرانی ( کالا و یا تولیدات نرم) به طور قطع از مسائل مهم است. تلاش بر روی این موضوع در چند سال اخیر به نظرم از کارهای مثبت است و باید بهتر ادامه داشته باشد. نه فقط کالا بلکه به طور کلی تولیدات ایرانی خوب.

Image result for ‫کالای ایرانی‬‎

من برای تمام آگاهی ها و کسانی که کار تولید آن ها را انجام می دهم احترام قائلم اما از نظر تعداد ساخت و موضوع آن ها در مورد آگهی ها و تبلیغات تلویزیونی و یا بیلبورد از نظر بنده موردی جای دقت بیشتر دارد.

تعداد زیادی از آگهی ها ظاهری دارند که ببینده را با حالت ترحم تشویق به خرید می کنند به این شکل که هشدار می دهند اگر ایرانی نخرید، فلان خانواده نان سر سفره اش ناپدید می شود یا اندوه همه شان را می گیرد و یا فلان خانواده در خطر هستند کالای ایرانی بخرید و آن ها را نجات دهید.  این شیوه ی تشویق به خرید از نظر بنده آن هم به این تعداد زیاد درست نیست.

برای تشویق به خرید، باید احساس خوبی را در کالا یا محصول ایجاد کرد، به طوری که فرد با غرور به سراغ آن برود و نه از روی ترحم، تبلیغ با کمک ایجاد حس ترحم تاثیری مقطعی دارد اما ایجاد احساس نیاز و ایجاد حس غرور و افتخار از خرید محصولی خاص تاثیری ماندگار تر دارد.

اگر اشتباه نکنم چندوقت پیش در وبلاگ یک پزشک تیتری دیدم که در ان نوشته بود اپل از مطالعه ی فروش شرکتهایی مثل کوکاکولا متوجه شده بود، مردم کالا نمی خرند بلکه نسخه ی بهتری از خودشان را می خرند، به برداشت شخصی بنده، این دقیقا همان حس خوب است شما یک کالا یا محصول را می خرید تا زندگی راحت تری داشته باشید، سالم باشید، شاد باشید، آموزش دریافت کنید و باسواد باشید و مدرن باشید. این ها مسائلی است که جا دارد در تبلیغات جایگزین حس ترحم شود.  ان شاء الله

بیسکولنز (فیلمساز)

نویسنده: حدیث

حدیث ملکی (بیسکولنز): کارگردان هنری و پژوهشگر کوچولویی که از دنیای انیمیشن به دنیای واقعی آمده، قصه ها و دانستنیها را به تصویر می کشد| کارشناس ارشد انیمیشن، کارشناس مهندسی نرم افزار http://bisculens.ir | http://hmaleki.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *